Interviju: Lider ~ Magazin urbane kulture » id='fb-root'/>

Sunday, March 11, 2012

Interviju: Lider

Momak Boban Babović, poznatiji po umetničkom imenu Lider koji nam dolazi iz Pančeva, se odazvao našem pozivu da uradimo intervju za naš web portal 'Hip-Hop strana Srbije'. U nastavku teksta možete pročitati ceo intervju.


Hip-Hop strana Srbije: Kao uvod, reci nešto više o imenu 'Lider'.
Lider: Lider, to sam ja u svojim ranim danima na početku smišljao sebi alias, pa sam razmišljao kako iz ličnog imena da nešto izvučem i tako sam katovao, slengovao, prevodio i došao do ovoga. I sad sam nastavio da se igram rečima pa sam od toga došao do a.k.a. DžarastafaDerli. Može mi se, he he...

Hip-Hop strana Srbije: Ko te je uveo u ovu muziku i da li se sećaš svojih početaka?
Lider: Da, naravno da se secam. Bilo je to bezbrižno vreme upoznavanja sa muzikom. Sećam se, bio sam dete koje izpred sebe ima more toga što želi, nije svesno koliko je to i gde to vodi, a gladno grabi. Sećam se kao danas, ne znam tačno koji je bio razred osnovne škole, al’ ostao mi je urezan taj momenat kad sam čuo D12 na radiju na nekoj lokalnoj stanici i to mi je tako skrenulo pažnju da sam kleknuo na kauč i stavio glavu kod zvučnika tranzistora i slušao. Posle sam provalio Grua, Cya-u, Montenigerse, Sunshine, Robina i ostale pa sam počeo da kupujm kasete kao što su njihovi albumi i Tilt kompilacija Reparacija i tako to što je bilo lako dostupno. Kasnije sam provalio cd-ove i kupio Cypresse pa Wu Tang pa je to prešlo u maniju i kolekcionarsko skupljanje. Imao sam ortaka koji je bio u istom fazonu pa smo mi to zajedno pažljivo preslušavali, analizirali, interpretirali i pravili show.
Što se tiče škole, samouk sam, odrastao sam u manjem okruženju zatvorenijeg tipa i nisam imao nekog starijeg koji bi mi nametao nešto nego jednostavno sam prepoznao taj zvuk i počeo da ga pratim baš kao što sam malo pre ispričao.
Sa pisanjem sam počeo sa upisom u srednju školu, pravio sam kompilacije sa crnjama za kasetofon i vokmen pa kasnije sam se cimao pravio na trakama miksove pa se i nasnimavao malo da čujem svoj glas, da vidim kako bih ja to radio i kako zvuči. Ti prvi snimci i navikavanje na svoj glas ti je tolko čudno i neshvatljivo kao nepoznati rad gudre na mozak koja te radi, a ne provaljuješ da je ona, tako i ne provaljuješ da si to ti. Na moju sreću, to je bilo doba kad su počeli kompijuteri da se imaju i kad smo mogli da snimamo u Ii džeju na štapic mikrofonu. Kasnije smo prešli na esid, saund fordž i tako dalje.

Hip-Hop strana Srbije: U čemu je tvoja inspiracija dok stvaraš?
Lider: Inspiracija je u matrici, ona nosi priču u sebi, inspirativna je atmosfera sempla, basa, dram mashine. Ja slušam bit i on govori kroz mene. Meni leži zvuk Nju Yorka od 1993. do 1999. takozvani golden ejdž, vrhunac dostignuća repa u svetu i tu leži ogromna energija i inspiracija.

Hip-Hop strana Srbije: Da li se sećaš svog prvog teksta ili svoje prve rime?
Prvog teksta se ne sećam, al’ se sećam da su bili na papiraima na linije a4 formata i da sam ih slagao u fasciklu i dan danas imam tu fasciklu, bojim se da je otvorim, he he. Al’ prvi snimak je bio za pesmu Napad lirike što sam snimio sa jednim drugarom tadašnjim, a tekst je bio neki multi rajming, al’ kvaka je u tome da smo sa njom pobedili na nekoj plej listi na kikindskoj rep emisiji možda Bad news na prvo puštanje, ljudi izglasali nas ubedljivo.

Hip-Hop strana Srbije: Kakav je bio osećaj kada si prvi put izašao na binu da repuješ?
Lider: Imam ortaka Simona koji je išao isto u zrenjaninsku ekonomsku kao ja, a on je stariji 2 dine i tad, kad sam ja počinjao, on i ekipa su već repovali i nastupali i, sećam se, cimao me je: “Ajde snimi neke pesme pa da nastupamo”. 2005. se tek to ostvarilo. U januaru su pravili nastup gde su nastupale sve zrenjaninske ekipe i MCjevi, pola nas je tad prvi put nastupalo, mesto se zvalo "Underground", koja koincidencija, mi smo bili totalno u tom fazonu. Tad, na prvom pojavljivanju pala je jako velika podrška, sećam se punog niskog kluba gde ljudi skaču i lupaju k’o divljaci u plafon i urliču, bila je prisutna velika razmena energije i to mi je dalo velik podstrek.

Hip-Hop strana Srbije: Kako sa strane, tako i sa domaće scene, ko je ostavio najveći utisak na tebe?
Lider: Napomenuo sam da je na mene najveći uticaj imao zvuk New Yorka od ‘93. do ‘99., takozvani East side. Izdvajam Mobb Deep & Nas-a i celu QB ekipu, ceo Boot Camp Click, Wu Tang Clan, lude Nju Džerzijevce i Bronksovce itd... Što se tiče domaće scene, poštujem stare radove koji su imali dušu, Hip hopijum1 ,BS - Tišinčina, Oneya - Prvi put, Supa house, Prti i ovde ne mogu izostaviti diskografiju Tram 11!

Hip-Hop strana Srbije: Sa kime si sarađivao do sada?
Lider: U saradnjama sam dostigao neki svoj cilj tj. ideju koju sam gajio oduvek, a to je povezanost gradskih priča našim podzemnim kanalima, konekcije i podrške. Tokom godina snimanja i pojavljivanja povezao sam se prvo sa Beogradom, upoznavši Biro ortake i kasnije spontanim tokom i druženjem je nastao LTDFM. Guranjem te priče, došao sam do novih poznanstava i kontakata, saradjivao sam sa Bauk Squadom ,Bvanom, 2B4 Timeom, Unijom Shetaca, Tutti Frutti-jem, Juiceom, Targeto, I Bee-em, Shometom, 3Polis Trajbom, Dvorskom Ludom, Triumphom, Tetradama, Dj Rookam, Dj Dubi, naravno Ltdfm-ovcima Biro, Kg Odred & Silent,Mlata, 2 Bad,Twokey...  Gostovao sam nekim ljudima, neka gostovanja su ugovorena, u pitanju su gradovi Subotica, Kraguejvac, Užice, Kruševac,Smederevo itd. Imam šta da radim.

Hip-Hop strana Srbije: Da li imaš neke planove za budućnost ,vezane za  tvoj rad?
Lider: Bliska budućnost donosi mikstejp mojih starih traka iz perioda 2008. do 2010. To su mahom sve pesme sa gostovanjima pa mi je draze da ga nazovem kompilacijom krshtenom "In The House Vol1."
Zatim imam 2 EP projekta u planu. Kasnije će spontano naici album. U međuvremenu razmišljam o novom spotu, radim sa bendom live rap zon i tako... Živim od nastupa do nastupa.

 Hip-Hop strana Srbije: Sa kojom izdavačkom kućom saradjuješ?
Lider: Moja izdavacka kuca je LTDFM, to je moja ekipa, naš studijo u kome radimo. Stiven Drama ja glavni producent. On snima i miksuje i još svašta. Studijo pruža usluge snimanja tako da repersi možete kontaktirati, zakazati termin po povoljnoj ceni. LTDFM je udruženje građana u razvoju i obećava ozbiljnu priču u budućnosti. Samo to ću reći.

Hip-Hop strana Srbije: U današnje vreme svako bi želeo postati reper i biti popularan. Šta bi preporučio omladini koja bi želela da krene tim vodama?
Lider: Rep nije popularnost šminka i fazon koji ce se isfurati neko vreme i baciti, to je stil života, način razmišljanja i ponašanja i više od muzike. Kome naprasno padne na pamet, e ja ću da počnem da repujem, a od repa je čuo samo domaću scenu polovicno, taj neka preispita svoje ciljeve i relno shvati svoju poziciju. Ne može tako, klinci danas preskaču po par stepenika u svom razvoju mc-inga i svi su odmah zvezde osvajači i što šta. Ne ide to tako ljudi, neam tu duše, skila, atmosfere jer takvima je poenta daleko od hop teme. To je po meni zloupotreba šablona rimovanja i prljanje kulture. Treba biti naslušan kvalitetnog repa, mora se veliki broj toga podrazumevati, radi se sa lakocom. U ovoj muzici ispliva ko je jednostavno pravi, ko zvči i ko predstavi to što je hteo na svoj gotivan način. Najdiskutabilnija je rep publika u Srbiji, mnogi misle da su glavno merilo kvaliteta vjuovi na internetu, a kad bi se ti slušaoci skupili na koncertu pa da vidimo ko je tu rep a ko je zalutao i taj što repuje dal je studio g ili funk soul brother. Danas se odrasta na drugačijem sistemu vrednosti i novim muzičkim generacijama, e sad, dal sam ja staromodan ili su novajlije grobari izvornog repa? Preispitajte dokle ste zagazili u ovu vodu pa onda vičite kolio ste mokri.

 






 

Facebook Blogger Plugin by http://urbanourban.blogspot.com./ | M.U.K.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates