PRENOSIMO: GRASSHOPPER JE NOVI KRALJ RIMA ~ Magazin urbane kulture » id='fb-root'/>

Monday, December 24, 2012

PRENOSIMO: GRASSHOPPER JE NOVI KRALJ RIMA


Drugo izdanje Red Bull MC Battle-a, najvećeg 1 na 1 fristajl hip hop takmičenja u Srbiji, održano je u prepunom Domu omladine, a najbolji među najboljima bio je Đorđe Kalanj Grasshopper (21). Jake rime i riječi oštre kao sječivo noža, atmosfera dovedena do tačke usijanja  - tako bi se ukratko moglo opisati ono štu su takmičari i gosti priredili publici. 
Dripac, Rizlone, Grasshopper, Ulezavunje, Z Kul, Pinki, Zekaj, Beli, Ice Tea, Deda, Mixa, Jana, Don Draki, Buka, Kza i Samuraj Krek imena su 16 MC-jeva koji su se juče u verbalnim duelima borili u ringu, a riječi su bile njihovo najjače oružje. Koliko je situacija bila neizvjesna i koliko su njihovi nastupi bili dobri najbolje govori i činjenica da su sudije već u prvoj rundi pojedincima morali da daju još po jedan betl kako bi odlučili ko prolazi dalje. Kako se broj takmičara smanjivao sve je teže bilo izabrati boljeg.
Cijenile su se rime iz kojih se jasno vidjelo da su osmišljene na licu mjesta, smisao teksta, konkretni odgovori na napade protivnika, duhovitost, dobar flow, stil repovanja, ali i ponašanje na bini. U polufinalu, oči u oči našli su se Deda i Buka sa jedne strane, a sa druge Beli i Grasshopper. Polufinalisti nisu imali ni malo lak zadatak, jer ovoga puta morali su da smisle rime na zadatu temu. Deda i Buka repovali su o smaku svijeta i šta bi sve radili sa milion eura, dok su Beli i Grass morali da se „pozabave“ kinematografijom odnosno naslovima filmova i starletama i pjevačicama. Iz teške borbe kao pobjednici izašli su Grasshopper i Deda, a onda je uslijedilo finale – borba titana. Najnapetiji i najneizvesniji minuti Red Bull MC Battle-a, u kojima je koncentracija dvojice takmičara bila na najvišem nivou, a nijanse su presudile da titulu ponese Grasshopper, koji je u prošlogodišnjem takmičenju ispao u polufinalu.
- Došao sam da pobjedim i vjerovao sam u sebe. Moj cilj bila je pobjeda, poraz uopšte nije bio opcija. Imao sam samopouzdanje dok nisam došao ovdje. Kada sam stigao uhvatila me je malo trema, međutim već posle prvog betla je nestala i to je bilo to, znao sam da idem do kraja. Ove godine je bilo mnogo teže, MC-jevi su radili na razvoju svojih veština, daleko su svi bili bolji u odnosu na takmičenje 2011. Pored toga što sam pobjedio, srećan sam i što se ovakve stvari uopšte dešavaju kod nas - rekao je posle takmičenja novorunisani kralj rima.
Njegovo suvereno vladanje ringom, kreativne i zanimljive rime, ne previše vulgarne, koje su zadavale ozbiljne udarce protivnicima, donijele su mu i podršku publike. U jednom momentu bukvalno je cijeli Dom omladine skandirao njegovo ime.
- Mnogo mi znači podrška publike. Kada sam prošle godine ispao u polufinalu publika je i dalje bila uz mene i podržavala me. To je ono što čini repera, ne rime, ne ni pare, niti bilo šta drugo, već publika, ljudi koji ga vole i koji su uz njega – kaže Grasshoper.
Ovaj student Pravnog fakulteta planira da se profesionalno bavi repom i kaže da će mu nagrada na ovom takmičenju u tome svakako pomoći.
- Repujem 10 godina, snimam već nekih pet ili šest, a isto toliko dugo se bavim i fristajlom. S obzirom da namjeravam da se profesionalno bavim repom, značiće mi pobjeda na ovom takmičenju i pjesma i spot koju ću, kao nagradu, snimiti za Bassivity - kaže Grasshopper inače član organizacije Radioaktiv Crew.
U pauzama između rundi nastupili su Bvana, Gazda Paja i crnogorski hip hop duo Who See. Publika nije štedila ni dlanove ni grla, pa će ovaj Red Bull MC Battle svakako biti nešto što će se još dugo prepričavati.
 Zadovoljstvo na licima sudija koje su činile bukvalno tri škole hip hopa (Gru, Struka i Mikri) jasno stavlja do znanja da je ova fristajl generacija tek uzela zalet i da godine njihove dominacije tek dolaze.
Gru (sudija): Reč iznenađen najbolje opisuje kako se osećam
Kapiram da reč iznenađen najbolje opisuje kako se osećam. Kada sam došao i video pun Dom omladine to mi je bilo prvo iznenađenje. Očekivao sam dosta ljudi, ali ne ovoliko. Kada sam video ljude šta rade na sceni i kako to rade zaista sam bio oduševljen. Ovo je bio odličan betl. Beli je bio odličan, on Gras i Deda su mi bila trojica favorita. Pored njih bilo je još troje, četvoro ljudi koji su zaista pokidali.
Relja (host): Jedva čekam sledeću godinu
Fenomenalno je prošlo, MC-jevi su bili mnogo bolje pripremljeni. Žiri je bio poprilično pravedan, a publika ludilo. Finale mi je bilo najzanimljivije, Grasshoper i Deda su bili pre svega zabavni i nisu bili toliko uvredljivi. Prozivali su se baš onako kako treba, umereno, a opet dovoljno zanimljivo da svi skapiramo o čemu pričaju. Jedva čekam sledeću godinu.
Struka (sudija): Ovo je živi dokaz da hip hop ima budućnost
Bili su neverovatni, mnogo iznad mojih očekivanja. Jako je teško bilo odlučiti ko će ići dalje, toliko dobrih takmičara da su bukvalno nijanse presuđivale. Pratio sam i prošlogodišnje takmičenje. Ovi momci su živi dokaz da hip hop ima budućnost.

Grasshopper vs. Deda Red Bull MC Batlle 2012 (Finale)

Facebook Blogger Plugin by http://urbanourban.blogspot.com./ | M.U.K.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates