Bacilijev 'Plan C' 'više nudi rješenja i odgovore od samih pitanja' (Intervju) ~ Magazin urbane kulture » id='fb-root'/>

Friday, March 8, 2013

Bacilijev 'Plan C' 'više nudi rješenja i odgovore od samih pitanja' (Intervju)


 Nikšićki MC Bacili (Ilija Backović), najavio je prošle  nedelje svoj prvi solo album. Nakon dugogodišnjeg aktivnog snimanja I nastupanja, ovaj mladi perspektivni reper konačno je odlučio obradovati slušaoce svojim albumom ‘Plan C’, koji bi trebalo da se nađe na besplatnom downloadu još večeras.

-Zdravo Bacili. Posle toliko godina solo album…Da li postoji neki određeni razlog zbog kojeg si sada, posle toliko godina repovanja odlučio napraviti ‘Plan C’?

Zdravo. Da, naravno. Uvjek postoji razlog, samo ne mogu da nađem jedan koji bi opisao sve.
Priča je počela prošle godine dok smo mozgali šta i kako ćemo sa TuhHtŠ albumom, kad je Coa predložio da odradimo EP, ali toliko toga se stavilo na papir tokom godina, da sam praktično znao da neće biti ni govora o EP-u. Vjeruj mi da je ovo možda četvrti-peti put da gradim koncept albuma, al ovaj put se potrefilo. Bukvalno je bilo prilika da Coi kažem da mi treba bit za neku temu što mi se mota po glavi, al bit da benga i puf on mi uveče šalje bit koji po svakom segmentu odgovara temi. Govorim o spontanosti i dešavanju stvari samih od sebe. Tako su i nastale mnoge trake i saradnje.

-Zašto je baš to ime albuma? Već si izbacio singl Dan za funk, koji je naišao na odlične reakcije. Kakva vrsta energije je bila potrebna da se napravi tako jedna  ‘chill out’ pjesma, s obzirom da je nikšićki rep do sada bio poznat kao teški zvuk  sa istorodnom tematikom?
 
Bonez je odradio vers u kom pominje da Cili ima plan, ne znajući temu albuma. I iskreno, on je doprinio nazivu. A značenje je.. Pazi, počev od ljudi i njihovih pogleda na svijet, pa preko politike i ekonomije, do sporta i svakog oblika takmičenja. Uvjek imamo dvije strane koje su u konstantnom negiranju jedna druge, ili mozda sukobu. Materijalizam ili idealizam? A zašto ne oboje, ili možda nijedno? E to je Plan C. Od ponuđena dva plana A i B, ja biram C. A šta je C? Ono što ja želim da bude. Mislit izvan biznisa. To je Plan C. Da malo to detaljnije objasnim? :D
Dan za fank je stvar koja na ne tako crn i napadan način objašnjava situaciju u Nikšiću i CG, ali nas podsjeća da treba da držimo na umu i gledamo više ono što imamo, nego ono što nemamo. I to je ta energija.. Volja.

-Koliko je zapravo teško, u sredini kao sto je Crna Gora, naći ljude koji će podržati I pomoći takav projekat, I koliko je tvoj album u duhu onoga što predstavlja svakodnevicu?

Pa baš sam u jednoj stvari na albumu opisao sažeto kako sam od starta do danas doživljavao rep i rep ljude. Bilo je tu i pogrešnih stavova sa vremena na vrijeme, pa i mijenjanja stavova o ljudima, ali jedno je sigurno, danas je mnogo više onih koji stvaraju rep nego što ih je bilo u dane kad sam počinjao, pa se možda i lakše snaći, al ja mogu reći da sam imao sreću pa sam na prave ljude naišao.
 Što se tiče sponzora, imam malo čudno iskustvo sa njima i zanimljiv stav što se tiče njih takođe. Ako ste tu da budete dio mog rada sa svojim logoima i reklamama, puštite me da pričam moje riječi. Ljudi koji hoće da pomognu, pomoći će nebitno da li se na mojoj traci nalazi kritika vlasti i sistema, ili rasne diskriminacije. I pazite se takozvanih humanitarnih organizacija koje pomažu tamo đe vide zaradu. Ali opet, nije sve tako izgubljeno. Tu su ljudi koji nas podržavaju od samog starta.Cijela publika, zbog koje i radimo rep! I sve ih je više ;) Hvala vam!!
Konkretno za moj album, nisam se cimao oko sponzorstva, izdavanja, al sam naišao na ljude kojima se sviđa moj rad i koji su voljni da sarađujemo po principu obostrane pomoći i koristi. To su talentovani ljudi iz raznih oblasti koji eto, kao i ja, vole način saradnje usluga za uslugu i zajednički cilj, a ne usluga za pare, ili koliko para - toliko muzike!  Moj album je u duhu svakodnevnice, naravno. Čućete! Samo što možda više nudi rješenja i odgovore od samih pitanja.

-Znam da, bukvalno od samog početka, postoje određeni ljudi, koji su uz tebe. Jesu li oni takođe sarađivali  sa tobom na ovom albumu, I ko su zapravo oni? J

Ljudi koji su učestvovali u stvaranju ovog projekta su, pa da ih jednostavno nabrojim, šta misliš? Joe Shua Kizz, Psiho Mistik, Ras Manit iz benda Manitou, Baš Velik iz grupe Konza Šnostra, Shain, Gorski, Bonez i Najs što se tièe MC-jeva, a tu su i Tamara iz benda Voodoo i Nina, koje su dale smisao refrenima na nekolike pjesme, beatmakeri Coa i Masturbeator i DJ Vladimir Aćić koji je odradio scratch na jednoj traci. Kaver albuma je radio Ras Manit.
Moram reći da velike zasluge za ovo ostvarenje idu Coi koji je odradio većinu bitova i produkciju skoro svake stvari na albumu.

-Član si grupe TuhhtŠ, koju sačinjavaju još I tvoj sugrađanin Psiho Mistik, I kolašinski MC Bitcher, kakvi su vaši planovi s obzirom da ste dugo vremena govorili o novim pjesmama?

Što se TuhhtŠ-a tiče, materijal je spreman za mix i mislim da se već miksa polako, ali neću puno govoriti o tome. To je projekat koji je započet prije dvije-tri godine. Čim mu ovoliko treba, mora da se čeka pravi trenutak. Kao što na početku rekosmo, za sve postoji razlog i uvjek.

-Nikšić je mjesto koje je inspirisalo tebe, kao I još neke repere da napravite jako zapažene pjesme, šta misliš, da li se, u odnosu na raniji vremenski period situacija popravlja,i ima li onih koji će suštinski nastaviti vašim putem?

Da, definitivno se popravlja situacija. Što publike, što novih MC-jeva. Doduše nema ih puno, ali oduševio sam se kad sam čuo rep nekih ljudi iz NK, njih ćete ubrzo i čuti ja se nadam. A situacija je slična i u CG. Nova generacija koja zaista umije da repuje. Sad već zalazimo u temu nekih budućih saradnji i projekata, nemoj me! :D

-I za kraj, jeste da su obično svi tu skromni, I ne zele davati svoj sud, ali, htjela bih znati koliko si ti zadovoljan cijelom stvari I kakva su tvoja očekivanja nakon izlaska 'Plana C'? J

Ne očekujem, al se nadam dobrom odzivu publike. Volio bih da ljudi čuju priču i da je prihvate kao ozbiljnu, jer to i jeste. Ostalo samo po sebi dolazi. Ja sam zadovoljan kako je album odrađen. Nisam sad neki perfekcionista, pa se možda zbog toga i ne cimam za štampu diskova i neka fizička izdanja, ali kontam da album sam po sebi ima vrijednost i ako se da za džabe!

-Ilija, hvala! Želim ti puno uspjeha!
Hvala puno, sve najbolje i puno sreće u daljem radu.
Pozdrav za sve nosioce liste... ovaj, izbori mi udariše u glavu, za sve HIP-HOP ljude. naVAMga!!

Facebook Blogger Plugin by http://urbanourban.blogspot.com./ | M.U.K.
Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Blogger Templates